Nufus Mudurluklerinin gorevleri




NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN GÖREVLERİ:
  1. Görev çevresi içerisindeki nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir biçimde yürütmek,
  1. Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların düzenlenmesi, yasalara uygun şekilde aile kütüklerine işlenmesi ve her yılsonunda özel kütük haline getirilmesini sağlayarak muhafaza edilmesine ilişkin iş ve işlemleri yapmak,
  1. Görev çevresindeki nüfus olaylarını izleyip kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirleri almak,
  1. Cezai kavuşturmayı gerektiren halleri ve mutlak butlanla malul olan ya da kanuni şekillere uymaksızın yapılmış evlilikleri o yerin Cumhuriyet savcılığına bildirmek,
  1. Yönergede belirlenen esaslara göre kayıt örneği veya bilgi vermek,
  1. Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak,
  1. Nüfus müdürlüğünün denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri mevzuata uygun biçimde, zamanında yapmak,
  1. Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerinin daha etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesi için halkla ilişkileri düzenlemek ve halkın bu hizmetlere katkısını sağlamak amacıyla gerekli girişimlerde bulunmak,
  1. Nüfus cüzdanı ve uluslararası aile cüzdanlarını düzenlemek,
  1. Adres Kayıt İşlemleriyle ilgili tüm iş ve işlemleri yapmak,
  1. Yasalarla verilen diğer görevleri yapmak. 
  
İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜNÜN HİZMETLERİ
1-DOĞUM 
Doğum; doğum olayı meydana geldikten itibaren 30 içinde herhangi bir ilçe Nüfus Müdürlüğüne, çocuğun babası, annesi veyahut yanında bulduranlar bildirmekle yükümlüdürler. Doğum olayı 30 gün içinde bildirilmesi halinde Nüfus Cüzdan ücreti alınmamaktadır. 30 günden sonraki bildirimlerde idari para cezası verilmektedir.

2--EVLENME
Evlenme: evlenmek isteyen erkek ve kadının 18 yaşını bitirmesi esastır. Ancak;17 yaşını bitirmiş kadın ve erkek anne ve babasının rızasıyla evlenebilir.16 yaşını bitirmiş erkek veya kadının evlenmesine aile mahkemeleri izin verebilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birinin  yerleşim yeri adresinin bulunduğu evlendirme memurluklarına müracaat edilir.
Evlenmek isteyen çiftlerden birisinin yabancı uyruklu olması halinde; evlenme yapma yetkisi ilçe belediye evlendirme memurlukları veya ilçe nüfus müdürlükleri yetkilidir.
Boşanmış bir kadının tekrar evlenebilmesi 300 günlük bekleme süresi vardır. Ancak; bu süre aile mahkemelerine müracaatları halinde kısaltılabilir.
Evlenen kadın evlenme sırasında evlendirme memurluklarına veya evlendikten sonra ilçe nüfus müdürlüklerine müracaat ederek kızlık soyadı evlilik soyadının önünde taşıyabilir.
Mal rejimi sözleşmesi evlenmeden önce veya sonra yapılabilir.

3-ÖLÜM
Ölüm olayın bildirilmesi; Ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren 10 gün içinde nüfus müdürlüklerine yetkililerce bildirilmesi gerekmektedir.
Ölüm oyanı bildirmekle yükümlü olanlar;

  a)köylerde muhtarlar (Sağlık ocağı bulunmayan köylerde)

  b)Hastanelerde hastane baştabipliği

  c)Şehir, kasaba ve sağlık kuruluşu bulunan yerlerde Umumi Hıfzısıhha kanunu gereğince gömme izni verenler.

4-BOŞANMA
Boşanma olayı Aile mahkemelerince verilmektedir. Boşanma olayı kesinleştikten sonra 10 içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüğüne gönderilmesi gerekmektedir. Boşanan kadın mahkemece tekrar evlenmesine izin verilmediği takdirde; yeniden evlenebilmesi için 300 gün beklemek zorundadır.

5-KAYIT DÜZELTME
Nüfus kayıtlarında herhangi bir kaydını değiştirmek isteyen(Yaş, İsim, Soyad, Anne baba ismi vs.) Asliye Hukuk mahkemelerine dava açmak zorundadır. Mahkemece düzeltilmesine karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren 10 gün içinde mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından nüfus müdürlüklerine bildirilmesini gerekmektedir.
6-DİĞER OLAYLAR
 Vatandaşlık İşlemleri

a)Vatandaşlık İşlemleri; Vatandaşlık işlemleri için  yurt dışında konsolosluklara
b)Merkez de; İçişleri Bakanlığına(Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne)
c)Valiliklere;(İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne) müracaat edilmesi gerekmektedir. 

Tanıma İşlemleri; T anıma yaptırmak isteyen babanın; Nüfus Müdürlüklerine, Mahkemeye, Notere veya konsolosluklara yazılı olarak başvurması gerekmektedir.

Evlat Edinme; Evlat edinme mahkeme kararı ile olmaktadır. Mahkemece evlat  edinmeye ilişkin karar verilmesi halinde kararın kesinleşmesinden itibaren, mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından 10 içinde nüfus müdürlüklerine bildirilmesi gerekmektedir.
NÜFUS CÜZDANLARI
Herhangi bir nedenle nüfus cüzdanı değiştirmek isteyenlerin yerleşim yeri adreslerinin bulunduğu muhtarlıklardan cüzdan talep belgesi alıp nüfus müdürlüklerine müracaat etmeleri gerekmektedir. Resmi kurumlarda çalışanların ise  kurum amirleri tarafından düzenlenecek cüzdan talepleri ile müracaat etmeleri gerekmektedir. Nüfus Cüzdanları ilgili reşit ise kendisine, reşit değilse anne babası veya velisine  imza karlığı verilir. Nüfus cüzdanları değerli kağıt kapsamında olup, cüzdan karşılığı alınan bedel nedeniyle makbuz verilmemektedir. Cüzdan bedelleri her yıl maliye bakanlığınca tespit edilmektedir.

ULUSLARARASI AİLE CÜZDANLARI
Uluslararası aile cüzdanları evlenme sırasında evlenme memurluklarınca, evlenmeden sonra ise nüfus müdürlüklerince verilmektedir. Aile cüzdanları değerli kâğıt kapsamında bulunduğundan cüzdan karşılığı alınan bedel için makbuz verilmemektedir. Cüzdan ücretleri her yıl Maliye Bakanlığınca tespit edilmektedir.

NÜFUS KAYIT ÖRNEKLERİ
Nüfus kayıt örnekleri ilgilinin kendisine nüfus cüzdanı ibraz etmesi durumunda  verilmektedir. Ancak Nüfus cüzdanı bulunmaması durumda dilekçe ile müracaat etmesi gerekmektedir.
Nüfus kayıt örneklerini eşleri çocukları, torunları anne ve babası dilekçe ile müracaatları halinde nüfus müdürlüklerince verilmektedir. Üçüncü kişiler ancak yazılı müracaatları halinde kişilerinin medeni durumlarını öğrenebilirler. Resmi vekille de nüfus kayıt örneği verilir.
Mahkemeler, askerlik şubesi başkanlıkları, evlendirme memurlukları, konsolosluklar ve adli bir olay nedeniyle güvenlik kuvvetleri doğrudan nüfus müdürlüklerinden nüfus kayıt almaya yetkililerdir. Bunların dışında kalan kurumlar  gerçeklerin yazılı belirtmek suretiyle nüfus kayıt örneklerini alabilirler

ADRES KAYIT SİSTEMİ
Yerleşim yeri adresleri ve diğer adresler nüfus müdürlüklerince tutulmaktadır. Yerleşim yeri adresleri değişenlerin 20 işgünü içinde nüfus müdürlüklerine, bir işlem için kamu kurum ve kuruluşlarına(belediye, Telekom, Elektrik vs.) müracaat edilmesi zorunludur. İlgili yerleşim yeri adresi dışında diğer adresini de bildirebilir (ikinci konut, yazlık vs.). 

   

Hiç yorum yok:
Write comments

Bunlara da bakıveee × +